Nu jävlar är vi igång!.Det här inlägget blir lite långt eftersom det tagit sin tid att få våra tummar ur varandras rövar och börja blogga. Ska bli lite smidigare så småningom..=)
Barnen ligger och sover inför tävlingen imorrn! Har tänkt slänga in det här innan jag kojjar också.
Det har gått fyra dagar sedan jag, Phil och Toby landade i supertrötta staden Calgary.
Givetvis lyckades Philips skidbagage försvinna någon stans på vägen. Fortfarande försvunnen men han har fått köpa nya med reseförsäkringen.
Efter att ha lyssnat på fyllesnarkningar från en jättebamsing till björn hela första natten på ett supersunkigt hostel började resan ta fart på riktigt dagen efter vi landat.
Vi hämtade upp vår inte så lilla husbil och tog ett första och största pitstop på enorma budgetvaruhuset Walmart a.k.a Wallemalle. Det du inte hittar på Wallemalle kommer du ändå aldrig ha nytta av. Där gick vi lös några timmar och kittade vårt nyblivna hem med diverse krimskrams innan vi riktade fören mot de klippiga bergen och snön.
Den 11e januari på förmiddagen var vi framme i Red Mountain, British Colombia. Vår första och enda säkra destination för resan!
Vi är inte här för att vi hört talas om nåt dump, utan för att tävla i Canadian Open Freeskiing Championship. Eller alla utom jag vill säga. Dom har ingen snowboardklass. Jag klagar inte..=P
Samma dag hittade Rebecka hem till oss i Red direkt hitflugen från en galet bra vecka i Italien.
Den 12e januari blev första skiddagen! Hell yeaah! Varken Tobbe eller Philip hade några färdigmonterade skidor så de fick låna i hyran. Hahaha snacka om bittra snubbar. Riktigt kul att komma ut, men förhållandena är inte alls de bästa just nu. Det stora dump som fallit några dagar innan oss regnade bort och allt har blivit segt och tungåkt. Ser riktigt torrt ut hela veckan också tyvärr så ingen orsak att plocka fram snorkeln än på ett tag..
Igår, den 13e hade alla sina egna prylar och vi hade en riktigt skön dag på berget! Stundtals strålande sol och vi har hunnit reka och testköra både kvalåket och finalåket för tävlingen.
Idag 14e januari har tobbe, beckis å phil kollat sina linjer för kvalåket på ”Linksline” som kvalfacet heter. Man kan göra det precis hur gnarly eller enkelt man vill egentligen! Philip boostade ut för långt på ett testdropp och slog i knät som svällt upp lite på eftermiddagen, men verkar inte vara någon fara för i morgon.
Riders meeting på kvällen nu har handlat om regler och massa tävlingsinfo. 89 är antalet tävlande i år och 21 av dem är tjejer. Tävlingen börjar klockan 08.30 och man får ett kvalåk på sig för att kvalificera sig till finalen.
Rebecka startar som andra tävlande, Tobbe någonstans i mitten och Philip dfl (dead fucking last)!
Grabbarna är rätt soft och tar det piano medan det verkligen märks på Rebeckas iver att det är tävling nu. Sjukt peppad!=) Jag har mediapass och ska stå uppe på facet och fota. Har inte allt för stora förhoppningar på det dock eftersom hela kvalet ligger i skugga. Men ska bli sjukt kul oavsett! Imorrn smäller det! Önska oss lycka till, det mår vi bra av!=)
Im sooo stoked right now!!
Såsäggodnattdå / E














Sjuk nice bil må jag säga :) Ni kommer nog ha det bra där borta! Blir spännande att se hur du klarar det med pengarna erik :) Här i sundsvall är det -20 grader och sol. Så det är bättre än plusgrader iaf, fattas bara att det kommer snö :) Peace/ frida
SvaraRaderaTjena Dudes och dudette!
SvaraRaderaHar äntligen hittat hit till bloggen och DAMN var grym den var. Feta bilder nyllet och nice skrivet.. Tror ni har nånting stort på g framför er!
Tänkte först och främst önska lycka till i tävlingen som bör rulla igång typ nu!
Återkom gärna med en update om hur det har gått så fort kvalet är slut!
DFL (Dead Fucking Last Haha) tror jag är en grym position att starta på, då har du hunnit se hur mkt de övriga har laddat och sen är det bara att ösa ännu hårdare än alla andra!
Jag är grymt förväntansfull och känner på mig att vi kommer att få se mkt fina resultat från alla svenskar där i Red!
PEPP PEPP PEPP!
/Krill