Husbilen hyser som ni kanske vet sedan veckan tillbaka två nya bröder i Tommy ”TK” Klang och Per ”Pat” Larsson, och sedermera inte så mycket personlig space att snacka om längre.
Vi delar sängar. Vi delar krubb. Vi delar lukt. Vi delar ALLT! Kärlek på riktigt, familjen är komplett!=)
Halvt nykära och helt nyfikna på nya konstellationen av personer som känner och inte känner varandra från förr, pluggade familjen i måndags ur trepunktskontakten vid foten av Red Mountain och riktade vår fräsiga farkost mot drömmarnas land, USA!
Efter några timmars intensiv körning med smaskiga snabbmatskedjor i var och varannan korsning kom vi fram till kända newschool-skidorten Schweitzer, på toppen av ett berg ovanför staden Sand Point i Idaho.
(Skriver om orten Schweitzer och åkningen där i en ”Riders review” för de som är intresserad)
Solen och vårslasken följde oss in i Idaho och några dump av vitt guld såg vi knappast skymten av.
Två dagar i backen med lite guidning från en av Tobes ”bekant” Kara resulterade i att hon bjöd hem oss till sitt föräldrahem långt ute i bushen för middag, chans att ta en dusch och sussa på diverse soffor och lediga sängar.
Vi anlände till en vulgärt varm och vacker bonfire där vi drack en billig amerikansk bärs(vårt strå till stacken) och mulade förrättssnacks innan middagen serverades. Tärnat BBQ kött, bönblandningar, nachos, såser, sallader, ost å pitabröd. Helkväll american style på en riktig lantgård och riktigt svårslaget käk för hela resan vill jag redan lova!
Det toppades sedan med en frukost a la blåbärspannkakor och stekt korv, ämnad för kungar och inga andra. Vad hade vi gjort för att förtjäna det här?! jag undrar fortfarande.. Bra karma för Kara å familjen om inte annat..!=)
Kara tog oss också till ett ballt ställe i närheten av där hon bor, som varit en gammal mexikansk gruva för läänge sedan. Där satt vi upp ett litet photoshoot med bilder ni kan kika på här nedan.
Vi åkte en sväng i backen på eftermiddagen innan kvällen begav sig och liksom dagarna innan parkerade vi lagom nära Burger King för att snika lite ström och ha nära till toalett och cheeseburgare. Campers for life. Vi börjar få schysst rutin på det här med att leta power att värma bilen med..=P
Så igår vände vi tillbaka skeppet mot Red Mountain, med en mellanlandning i Spokane för att kitta upp TK med nya pjäxor, skidor och stavar. Allt som inte kommit fram med SAS vill säga! Han får ut allt på försäkring i alla fall, så helt missnöjd är han inte över att få köpa det allra göttaste på marknaden just nu, och få pryttlarna gratis! TK går runt å skrattar för sig själv mest hela tiden. Can’t blame him.
Nu är vi i Rossland (Red Mountain) igen och hänger med grabbarna grus i deras lya. Tog några svängar i ishårda parken idag, och vi hade en insane kvällssession i staden som vi kom hem ifrån nyss! (massiva bilder i nästa blogg!)
Våra drömmar om att drunkna i bottenlöst puder har också väckts en gnutta med snörapporter som säger att det ska komma snö i Revelstoke med början imorgonkväll! Jarrrååå! Jag vill inte nämna ordet dump, för så ser det inte ut än. Men jääävlar vad jag hoppas! Vi drar dit imorgon och hoppas på det bästa!=D
Önska oss dump, så önskar jag dig en Jack in the Box burgare!
See ya at the snow! peace
Erik








