fredag 6 februari 2009

Hörde jag PUDER?!

Ljusskenet från staden försvinner långsamt i backspegeln medan vi trampar gaspedalen i botten på landsvägarna ut ur Revelstoke. Vi riktar än en gång POWmobilen mot ett nytt berg med nya skyhöga förväntningar på vad som komma skall!

I 11 dagar(!!) har vi hållit oss sysselsatta i puderhålan Revelstoke! Det påstådda dumpet som det tisslades och tasslades om i hela British Columbia var inte en myt. Vi har äntligen under vår hittills nästan månadslånga vistelse fått smaka det vita guldets sötma! Tusen tack fader frost, herr gud, påskharen eller vem än som gett oss snö och fått våra mungipor att go bananas mer än vanligt!
Det var under en vacker måndagsnatt när vi sov så gött man bara kan göra i ett vrålåk som detta, som det la sig dryga 20cm fjäderlätt fluff i de isiga pisterna och på de sönderkörda öppna fälten på Revelstoke Mountain.
Och att den natten bara var början på över halvmetern åkbar grädde som sedan fallit senaste veckan var inte något vi ens vågat hoppas på innan!
Vår tid i Revelstoke har varit insane in the membrain verkligen! Allt eftersom snön yrde de första dagarna blev åkningen bättre och bättre, och vi började hitta allt fler feta favvoåk uppe på berget.

Första puderpumpardagarna kom våra lekkamrater Robin och Karin från Fernie och la några väl valda svängar med oss. Riktigt kul att se deras glada nunor!
Efter det, mitt i vistelsen då allt var lite halvdött uppe på berget passade vi på att slänga in tre vilodagar för att kurera diverse skavanker, leta stadsjibb, gå lös på byn och försöka förinta ingrodda kroppsodörer.
Det sistnämnda har vi tagit hand om i stans klockrena ”Bath house” (Om man vill använda en direktöversättning som ingen förstår) inte mindre än vid 4 tillfällen. Man erbjuder här jacuzzi, bastu, vattenbasket, trampolin, rutschbana och rakningsfaciliteter för ynka 5 dollar. Att vi hållit efter vår hygien nästan pinsamt mycket skyller vi på utekvällar i form av bowlingduster, superbowlfinal och partajjande på byn.

Sista spontankalaset som gick av igår natt tillägnas våra gamla vapendragare John, Kristoffer och Seb från Red Mountain som kom och överraskade oss igår i sällskap av vår Schweitzerbuddy Kara. Detta utmynnade om inte enbart i diverse svinerier och kära återseenden även i ett nytt rekord för vårt vrålåk på 9 övernattare! Grattis bilen och tack till de tre bröderna stök för att ni svinar upp vår vardag till en hälsosam nivå!=)
En annan viktig händelse från Rev är att Tobe, Pat och TK alla satsar på feta mustascher. TK ligger i lä än så länge och går under nickname ”skuggan” tills han lyckas spreta till läpprydnaden bättre. Jag och Phil tänker inte ens försöka..
Gamle Gud tänker uppenbarligen på oss också sedan han skickade en trevlig karl som budbärare med ”Who is God?”-flyers tidigt en morgon sedan vi lånat ström från Jehovas vittne-församlingen i byn. Vi läser högläsning på kvällarna.

Vår plan efter Revelstoke har hela tiden varit att dra upp i Rogers Pass, 1,5 timmar upp i bergen från Rev. Ett gigantiskt område av häpnadsväckande berg som endast välkomnar den som kan tänka sig att bli lite sexigt svettig och ta sig upp för bergen av egen maskin med turprylar eller boothiking.

Igår fick jag dock ett mail från Kicking Horse som bjöd in oss till att delta i deras första upplaga av ”Wrangle the Chute”, så nu har vi skjutit upp Rogers Pass till senare och är på väg mot Kicking Horse!

Tävlingen går ut på att de tävlandes ska studsa ned för ett bergsansikte med tillgjorda hopp och features åkarna byggt upp tillsammans dagen innan, för att längst ned till publikens galna skrik avsluta med att försöka klamra sig fast på en mekanisk rodeotjur! Låter det flummigt? JA! Låter det off the freakin’ hook!? HELL YEAH!=D

Det kan gå precis hur som helst känns det som! Men det är trots det unikt flummiga konceptet en stor tävling som lockar världsnamn till att delta, och Philip som ensam deltagare från bilen kommer att spetta som den galning han är för att göra våra svenska färger rättvisa!
Det är trots allt i denna genre (bortsett rodeo..) som han vann senast i Riksgränsen under King Of The Hill -08!

Tävlingarna hålls lördag och söndag. Håll alla tänkbara tummar och tår nu för Phil och ge han en sjuk massa pepp här på bloggen så vi ser att nån bryr sig!=D












2 kommentarer:

  1. Äntligen en uppdatering, o vilken sådan! Som vanligt sjukt snygga bilder mannen, jätte kul att se! ( speciellt två av dom ;) Håller tummarna så klart, o hoppas på att vrålåket dyker upp i fernie snarast!!! Ta hand om er, keep it up!!!

    SvaraRadera
  2. mkt bra bra =)
    fett med pepp till flip att krya på sig !!!
    ruggigt feta bilder ,
    skönt se ni droppar stort och launchar som SETH
    fortsätt mata !
    /Raymond

    SvaraRadera